Nieuws & Blogs

Referentie Mediabedrijf Amsterdam

op 29 mei 2015
freedom press

Je hoeft het nieuws niet op de voet te volgen om te weten dat mediabedrijven in deze tijd veelvuldig onder vuur liggen. Als mediabedrijf wil je op een vrije manier je kunnen uiten via radio, tv en internet. In een tijd waar het uiten van een vrije mening nog regelmatig onder vuur ligt kan het maken en verslaan niet door iedereen gewaardeerd worden. Het werk kan soms zelfs gevaarlijk zijn, zoals we recent hebben gezien. De vrijheid die een mens zou moeten ervaren in zowel zijn zakelijke als privé leven kan hieronder ernstig lijden.

Recent nam een Nederlands Mediabedrijf contact met ons op met de dringende vraag of er op korte termijn bouwkundige en elektronische beveiliging geplaatst kon worden. Uiteraard startte Inbraakpreventie met een serie adviesgesprekken maar vanwege het dringende karakter van deze vraag is er snel tot handeling overgegaan.

De verantwoordelijke van het project binnen het mediabedrijf zegt het volgende over de adviesgesprekken met Inbraakpreventie “Het advies van inbraakpreventie was eerlijk en helder, we kregen duidelijke opties in meerdere gradaties, daarbij werd een realistisch beeld geschetst over in welke mate het voor ons zinnig zou zijn om de toegangsbeveiliging op te voeren.”

Het mediabedrijf heeft uiteindelijke de gekozen voor het beperken van de diverse toegangen binnen de kantoren. Na de diagnose van Inbraakpreventie bleek dat dit de zwakste schakel was voor indringers om binnen te komen. Inbraakpreventie leverde twee specifieke producten. Een bouwkundige combinatie van hardhouten deuren met een extra laag staal aan beide kanten in stalen kozijnen en een elektronische oplossing, vingerafdrukbeveiliging. Op deze manier kan alleen het personeel op een gebruiksvriendelijke manier binnen komen en is het niet nodig op sleutels, druppels of een tag mee te nemen (die ook weer gestolen of gedeeld kunnen worden). Het is voor de juiste personen dus eenvoudig om binnen te komen maar ongewenst bezoek staat voor een onmogelijke opgave om binnen te komen.

Het hele traject is binnen twee maanden na het eerste contact geïmplementeerd. Volgens het mediabedrijf is de samenwerking op een nuchtere, professionele en klantgerichte manier verlopen.

Dit verhaal delen?